CRM فارسی

نرم افزار CRM راهی برای ارتباط با مشتریان شما

CRM فارسی

نرم افزار CRM راهی برای ارتباط با مشتریان شما

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به‌عنوان یک بازاریاب، این وظیفه ما است که پیغام‌هایی ایجاد کنیم بیشتر موردتوجه مخاطب قرار بگیرد، البته نه‌فقط برای یک بخش دموگرافیک که در نظر داریم، بلکه برای هر بخشی که با برند ما ارتباط برقرار می‌کند. برای توسعه کمپین‌های بازاریابی مؤثر، باید داده‌های درستی داشته باشیم. ما باید مخاطبان هدف خود در داخل و خارج را درک کنیم؛ اینکه چه کسانی هستند، علایق آن‌ها چیست، کانال‌های ارتباطی موردعلاقه آن‌ها کجاها است و غیره.

بخش بازاریابی CRM، داده‌های گذشته مشتریان که موردنیاز بازاریاب‌ها هست را برای ایجاد کمپین‌های شخصی‌سازی‌شده و هدفمند در خود جای می‌دهد.

چطور قرار است این داده‌ها را جمع‌آوری و سازمان‌دهی کنید؟ دقیقاً همین است که یک ابزار مدیریت ارتباطات مشتری (CRM) وارد کار می‌شود. بخش بازاریابی CRM که عموماً توسط تیم‌های فروش و پشتیبانی آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد، تمامی جزئیات داده‌های مشتریان را در خود جمع می‌کند که ما بازاریاب‌ها برای طراحی کمپین‌های هدفمند و شخصی‌سازی‌شده به آن‌ها نیاز داریم. اجازه بدهید کمی در مورد چگونگی و چرایی استفاده از CRM در بازاریابی صحبت کنیم. ازاینجا به بعد ما 3 راهی که CRM می‌تواند در مؤثرتر کردن تلاش‌های بازاریابی شما مفید باشد را موردبحث قرار خواهیم داد.

CRM در بازاریابی چیست؟

برای اینکه یک کمپین بازاریابی قوی داشته باشید، لازم دارید که با در نظر گرفتن مخاطبان خاصی آن را طراحی کنید. می‌توانید این کمپین‌های هدفمند را با کمک CRM ایجاد کنید. این ابزارهای بازاریابی CRM، داده‌های مشتریان را در خود جمع می‌کند تا به شما اطلاعاتی بدهد در مورد اینکه چه افرادی باید به این کمپین‌ها هدایت شوند و یک گروه به چه محتوایی توجه خواهد کرد.

یک سیستم CRM مانند نرم افزار CRM دیدار به‌طور خودکار داده‌های تاریخی مشتری مانند موارد زیر را ثبت و ذخیره می‌کند:

  • تاریخچه خرید مشتری

  • مکالمه بین مشتریان و نماینده‌های فروش

  • اطلاعات فردی مشتری (عنوان شغلی، نام شرکت، دسته‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره)

شما می‌توانید برای درک بهتر مخاطبان هدف خود از داده‌هایی که در CRM جمع‌آوری‌شده استفاده کنید. این داده‌ها شما را قادر می‌سازد که کمپین‌هایی هدفمند و شخصی‌سازی‌شده طراحی و اجرا کنید.

CRM یا نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی: چه تفاوتی با هم دارند؟

احتمالاً به‌عنوان یک بازاریاب درباره نرم‌افزارهای اتوماسیون طراحی‌شده برای صنعت خود مانند HubSpot یا Marketo شنیده‌اید. احتمالاً اگر درباره تفاوت‌های این نرم‌افزارهای بازاریابی اتوماتیک با CRM بخوانید، شگفت‌زده خواهید شد!

باوجوداینکه این ابزارها با یکدیگر همپوشانی‌هایی دارد، هرکدام دارای ویژگی‌های متفاوتی هم هستند. عمدتاً CRM برای مدیریت سرنخ‌ها، پایپ لاین ها (لوله فروش در بازاریابی) و مشتریان استفاده می‌شود. در طرف مقابل، ابزارهای بازاریابی اتوماتیک، در درجه اول برای ایجاد، تست و اجرای کمپین‌های مشتری مداری استفاده می‌شوند.

نرم‌افزار CRM

CRM ها برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که داده‌های دقیق سرنخ و مشتری مانند اطلاعات تماس، سابقه مکالمه و خرید را ذخیره و مدیریت می‌کنند. نرم افزارهای CRM با سازمان‌دهی این داده‌ها در یک پایگاه داده متمرکز و دسترسی آسان به آن‌ها، به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا تعاملات و روابط خود با مشتریان را مدیریت کنند. این تمرکز، یافتن اطلاعات موردنیاز برای تکرار معاشرت با مشتری را برای فروش آسان‌تر فراهم می‌کند.

ویژگی‌های اتوماسیون یک ابزار CRM به‌ویژه برای نمایندگان فروش که سعی در صرفه‌جویی در وقت دارند بسیار مفید است. به لطف اتوماسیون CRM، بسیاری از کارهای اداری مانند دسترسی به ایمیل‌ها و گزارش دهی با چند کلیک ساده انجام می‌شود.

نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی

از نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی در درجه اول برای ایجاد و پیگیری عملکرد کمپین‌ها استفاده می‌شود. این نرم‌افزار بازاریابان را قادر می‌سازد تا پیام‌های خود را به‌طور مؤثرتری آزمایش و تکرار کنند تا بیشترین تأثیر را داشته باشند.

برای مثال، این نرم‌افزار نه‌تنها در ایجاد یک صفحه فرود به شما کمک می‌کند بلکه به شما نشان می‌دهد که چند تا از بازدیدکننده‌های سایت شما با این صفحه ارتباط برقرار کرده‌اند؛ یا می‌توانید از نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی برای اندازه‌گیری میزان کلیک روی یک تبلیغ خاص یا عملکرد یک ایمیل که برای شما بسیار مهم است، استفاده کنید.

هر دو نرم‌افزارها، CRM و اتوماسیون بازاریابی، داده‌ها و الزامات بازاریابی موفق را برای شما فراهم می‌کند.

چطور یک نرم‌افزار CRM اقدامات بازاریابی شما را تقویت می‌کند؟

نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی یک ابزار قدرتمند در توسعه و آزمایش کمپین‌های بازاریابی است، اما تنها یکی از قطعات پازل است. تکنولوژی CRM افق دید جامع‌تری نسبت به یک ابزار اتوماسیون بازاریابی در مورد داده‌های مشتریان ایجاد می‌کند. آن‌هم بدان دلیل است که نرم‌افزار CRM می‌تواند داده‌های گذشته تیم‌های فروش، پشتیبانی و بازاریابی را رهگیری کند. زمانی که به این حجم بالای داده مجهز بشوید، شما می‌توانید کمپین‌های کاملاً مرتبط و سفارشی که به‌طور مداوم بازده بالایی در ROI دارند، اجرا کنید.

  1. سرنخ‌های درست را بیابید و هدف قرار دهید.

زمانی که می‌خواهید در مورد مخاطبان خود اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنید، CRM با انبوهی از داده‌ها در اختیار شما قرار دارد. این ابزار پایگاه داده دقیقی از مشتریان بالقوه شما را در خود دارد که قبلاً با برند شما ارتباط برقرار کرده‌اند. نرم افزار CRM به شما کمک می‌کند که متوجه شوید کدام سرنخ قابلیت تبدیل‌شدن به مشتری را دارد یا کدام‌یک درنهایت توسط تیم فروش رد می‌شوند.

برای مشاهده اطلاعات دقیق مشتریان مانند اندازه شرکت، صنعت، موقعیت مکانی و عنوان شغل می‌توانید روی اطلاعات فردی در پایگاه داده CRM کلیک کنید. این داده‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان را بر اساس مشخصات دموگرافیک و بخش‌بندی‌های آن‌ها در کمپین‌های خود هدف قرار دهید. برعکس، اطلاعات سرنخ‌های رد صلاحیت شده به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که کدام بخش خاص ممکن است ارتباط کمتری با برند شما داشته باشند.

 با استفاده از ابزار CRM دیدار، ابزاری برای غنی‌سازی سرنخ‌ها که با بسته فروش CRM توسط فروشنده ارائه می‌شود، حتی می‌توانید از CRM خود برای یافتن سرنخ‌های جدید برای اهداف کمپین‌های آینده استفاده کنید.

به‌عنوان‌مثال، بیایید فرض کنیم شما در حال برنامه‌ریزی برای ارسال یک ایمیل انفجاری هستید که محصول شما را برای صاحبان مشاغل در منطقه شمال کشور معرفی می‌کند. در قسمت دسترسی (Reach) می‌توانید با جستجوی سرنخ‌هایی که با معیارهای خاص شما مطابقت دارند، لیست ایمیل خود را ایجاد کنید. این ابزار آدرس ایمیل و نام مخاطبان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با تگ‌ها و برچسب‌های اختصاصی مشتریان ترکیب کنید و ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده ایجاد نمایید.

با استفاده از CRM می‌توانید مخاطبان خود را شناسایی کنید و لیست تبلیغات خود را برای فعالیت‌های بعدی تهیه نمایید.

  1. کمپین‌های هدفمند و کاملاً شخصی‌سازی‌شده ایجاد کنید

با استفاده از داده‌های تاریخی نرم‌افزار CRM خود، قرار است کمپین‌های شخصی و هدفمندی را ایجاد کنید.

برای شروع، می‌توانید به داده‌های فروش در سیستم CRM نگاه کنید و به سؤالات زیر برای آماده‌سازی فعالیت‌های خود در آینده پاسخ دهید:

سرنخ‌های تبدیل‌شده چطور وارد قیف فروش می‌شوند؟ CRM ها می‌توانند منبع یک سرنخ را رهیابی کند، فرقی نمی‌کند این سرنخ از طریق فروش داخلی، استفاده از نسخه‌های آزمایشی رایگان یا تماس سرد به وجود آمده باشد. می‌توانید از این اطلاعات برای شناسایی کانال‌های ارتباطی و پیام‌رسانی استفاده کنید که درگذشته مؤثر بوده‌اند و می‌توانند در کمپین‌های بعدی هم به کار بروند.

چه محصولاتی بیشتر و توسط کدام مشتری خریداری می‌شوند؟ پاسخ به این سؤالات به شما کمک می‌کند مشخص کنید که کدام محصولات بیشترین مطابقت را با یکسری مشخصات جمعیتی خاص دارند. سپس می‌توانید از این اطلاعات برای آزمایش A / B پیام‌رسانی یک محصول با مخاطبان خاص استفاده کنید.

چرا مشتریان خریدهای خود را انجام داده‌اند؟ CRM به‌طور خودکار مکالمات بین سرنخ‌ها و نمایندگان یا کارکنان فروش سازمان را ضبط و ذخیره می‌کند. می‌توانید این سابقه مکالمه‌ها را مشاهده کنید تا درنهایت مشخص کنید یک معامله چطور قطعی می‌شود. به‌عنوان‌مثال، ممکن است دریابید که مکالمه در مورد یک ویژگی یا مزیت خاص محصول باعث شده است که مشتری آن را انتخاب کند و بخرد. این داده‌ها می‌تواند به شما کمک کند نقاط درد (pain points) کلیدی یا مزایای برجسته در کمپین خود را مشخص کنید. همچنین شما را قادر می‌سازد روابط قوی‌تری با مشتری برقرار کنید.

داده‌های تاریخی دقیق ذخیره‌شده در یک نرم‌افزار CRM زمینه را برای مؤثر شدن تلاش‌های بازاریابی فراهم می‌کند. شما می‌توانید از این اطلاعات برای توسعه کمپین‌های شخصی‌سازی‌شده فوق‌العاده دقیق خود استفاده کنید.

  1. با دسترسی به سابقه فروش دقیق، بیش فروشی بهتری ایجاد کنید

علاوه بر جذب مشتریان جدید، می‌توان از اطلاعاتی که داده‌های CRM در اختیار ما می‌گذارد برای ایجاد بیش فروشی و افزایش تعامل با مشتریان فعلی استفاده کرد.

زیرا سیستم CRM به شما امکان می‌دهد سابقه خرید مشتری را مشاهده کنید. هنگامی‌که محصول یا ویژگی جدیدی منتشر می‌شود، می‌توانید بر اساس مشخصات خود، ارزیابی کنید که کدام مشتریان فعلی بیشتر به این پیشنهاد علاقه‌مند هستند.

این هدف‌گذاری برای مشتریان موجود برای کمپین‌های مداوم مانند ایمیل قطره‌ای، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر به‌طور مداوم اطلاعات محصولات یا معاملات ترفیعی را برای مشتریانی بفرستید که مربوط به آن‌ها نیست، درنهایت این مشتریان اذیت می‌شوند و از اشتراک شما در ایمیل خارج خواهند شد. اگر بازاریابی خود را شخصی نگه‌دارید، احتمالاً مشتریانی که در حال ترک برند شما هستند، برمی‌گردند، با برند درگیر خواهند شد و خرید مجدد انجام می‌دهند.

با استفاده از CRM، میزان بازگشت سرمایه کمپین‌های بازاریابی را بهبود ببخشید

در اکثر صنایع، مصرف‌کنندگان یک فهرست طولانی از برندهای مختلف برای انتخاب در دسترس دارند. برای برجسته شدن در رقابت، نام تجاری شما باید بتواند تجربه‌ای ارائه دهد که هیچ شرکت دیگری قادر به انجام آن نیست. مشتریان شما باید احساس کنند که شما آن‌ها را بیش از دیگران می‌شناسید و محصولات شما به‌طور خاص برای آن‌ها ساخته‌شده است.

یک CRM بازاریابی اطلاعات دقیق مشتری که ما به‌عنوان بازاریاب برای ایجاد این تجربه نیاز داریم، را فراهم می‌کند. نرم‌افزار CRM را در استراتژی بازاریابی خود ادغام کنید و بینش بیشتری از مشتری برای تبدیل بیشتر خواهید داشت.


 

  • امید فاضلی
  • ۰
  • ۰

 

نرم‌افزار CRM می‌تواند مدیریت ارتباط با مشتری شما را هوشمندتر کرده و به شما در تمرکز بر انواع نیازهای مشتریان کمک کند.

مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM به شما امکان مدیریت و تحلیل داده‌های مشتریان در مقیاس‌های بالا را می‌دهد. اگر از نرم‌افزار CRM درست استفاده کنید، به شما کمک می‌کند درک بهتری از مشتری‌های خود و نیازهای آن‌ها داشته باشید و احتمال موفقیت کسب‌وکار خود را تقویت کنید. یک نرم‌افزار CRM خوب باعث می‌شود که مشتری را بدون هیچ زحمتی پیگیری کنید، بنابراین اقدامات حفظ مشتری بهتری انجام می دهید و حتی مشتریان جدید هم جذب می کنید.

نرم‌افزار CRM ابری، تمامی پیگیری‌ها برای نظارت بر عوامل کلیدی داده‌های مشتری را انجام می‌دهد. این عوامل می‌تواند شامل سابقه خرید، اطلاعات تماس، تاریخ‌های مهم در آینده، فرصت‌های جدید فروش و حتی سابقه ارتباط با مشتری باشد. نرم‌افزار CRM ابری یک روش خارق‌العاده برای مشاغل است که نیازهای مشتری فعلی خود را مدیریت کنند، مشتری‌های جدید را ردیابی و تیم خود را در ارائه خدمات به مشتریان متمرکز کنند.

نرم‌افزار CRM ابزاری بسیار مفید است اما نسبت به سرمایه‌گذاری در خدمات ایمیل یا فناوری‌های  بهره‌ وری دفتر کار نیاز به مهارت بیشتری دارد. برخلاف برنامه‌های نرم‌افزاری استاندارد، نمی‌توان گفت که نرم‌افزار CRM میتواند با نیازهای مشاغل متناسب باشد. هر شرکتی خواسته‌های خاصی دارد که دیگران نیازی به آن ندارند؛ اما یک بخش مشترک بین همه مشاغل وجود دارد، یک واقعیت ساده؛ اینکه خدمات بد به مشتریان باعث از بین رفتن بخش بزرگی از درآمد شرکت ها می‌شود.

آن چیزی که یک شرکت خدمات طراحی در تهران نیاز دارد با آن چیزی که یک تأمین‌کننده مواد غذایی در اصفهان می‌خواهد تفاوت بسیار زیادی دارند. به همین خاطر نمی‌توان یک بخش از نرم‌افزار CRM را برای پیگیری داده‌های مشتریان هر دو شرکت به یک‌شکل پیاده کرد. هر دو این شرکت‌ها مشابهت‌هایی به یکدیگر دارند اما باید نرم‌افزاری متناسب با نیاز آن‌ها برای هرکدام اجرا شود.

قبل از خرید، بیایید نگاهی به نرم‌افزار CRM بیندازیم و اینکه چه چیزی می‌تواند به شما در مدیریت و رشد تجارت کمک کند. 

 

CRM مخفف چیست؟

E:\الهه\CRM\x-pictures\CRM-software-applications.png

عبارت CRM به‌عنوان مخفف مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) استفاده می‌شود. این عبارت بیشتر یک اصطلاح فانتزی است که می‌توانست برای جای قلم و خودکار رولوکس یا دفتر حساب کل مشتری استفاده شود؛ اما نرم‌افزار CRM مدرن بسیار بیشتر از یک اصطلاح فانتزی اهمیت دارد.

نرم‌افزار CRM داده‌های مشتری را به اطلاعاتی عملی تبدیل می‌کند تا شما بتوانید فرصت‌های فروش جدید بهتری بیابید و خدمات بهتری ارائه بدهید. به‌ عنوان‌ مثال، اگر یک مشتری از خدمات یا محصولات شرکت راضی نیست، نگاهی گذرا به تاریخچه ارتباطات وی، شما را از هر فاجعه‌ای، قبل از وقوع آن مطلع می‌کند.

ایده اصلی این نرم‌افزار آن است که یک دیتابیس مرکزی داشته باشید که حداکثر اطلاعات مربوط به مشتریان در آن ثبت باشد و سپس از آن‌ها برای تجارت استفاده کنید. از این منظر واقعاً خیلی ساده است.

البته فکر نکنید که این کار به‌صورت دستی انجام می‌شود. نرم‌افزار CRM می‌تواند به‌صورت اتوماتیک تمامی فرایندهای ضروری را به بهترین شکل انجام دهد.

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری مربوط به نگهداری و پیگیری اطلاعات مشتریان برای خدمات‌رسانی بهتر به آن‌ها و توسعه تجارت است و این یعنی جمع‌آوری داده! این داده‌ها ممکن است شامل اطلاعات تماس و سوابق تمام تعاملات شما با مشتریان باشد، مانند تماس تلفنی، ایمیل و پیشنهاد قیمت خدمات (در صورت تناسب با کسب‌وکار شما).

به نظر می‌رسد همه این توضیحات کمی مبهم باشد، بنابراین بیایید یک مثال کاربردی از دنیای واقعی را بررسی کنیم.

 

فروش کت‌وشلوار و CRM

E:\الهه\CRM\x-pictures\Customer-Relationship-Management-Selling-Suits.jpg

اولین بار که من به اهمیت CRM پی بردم، برای یک کت‌وشلوار فروشی بود. یک پیشکسوت خردمند در آن صنعت به من پیشنهاد کرد که یک دفترچه یادداشت برای پیگیری تمام اطلاعات فروش و مشتریان تهیه کنم. من از یک دفترچه برای پیگیری خرید مشتریان استفاده کردم. با آن‌ها در مورد احتمال خرید در آینده صحبت کردم و حتی قرارهای ملاقات آینده را هم در آن دفترچه یادداشت کردم.

در دفترچه یادداشت قدیمی که داشتم، یک صفحه به مشتریانی که خریدهای عمده و زیاد انجام می‌دادند، اختصاص داده بودم که به‌ احتمال‌ زیاد باید به‌ طور مداوم با آن‌ها ارتباط  برقرار می کردم. هر صفحه دارای نام، شماره تلفن و آدرس فرد و همچنین آنچه او از من خریداری کرده و زمان وقوع معاملات بود. تقریباً هر هفته کتاب را مرور می‌کردم تا ببینم چه کسی به یک تماس تلفنی پیگیری احتیاج دارد، چه کسی ممکن است به محصول خاصی در فروشگاه علاقه داشته باشد یا اینکه با چه کسی باید فقط یک تماس تلفنی ساده بگیرم؟

این ثبت سوابق در مورد رسیدگی به نیازهای مشتری من و تجارت به‌صورت تکراری انجام می‌شد. اوایل کار، آن دفتر یادداشت یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حفظ مشتری‌های من بود؛ اما امروزه، نرم‌افزار CRM می‌تواند همان کار را بسیار جامع و هوشمندانه انجام دهد.

 

راهکارهای نرم‌افزاری CRM

 

این روزها، نرم‌افزار CRM به مشاغل کمک می‌کند تا به حجم گسترده‌ای از داده‌های مشتری در مقیاس بالا به‌ صورت خودکار رسیدگی کنند.

به‌ عنوان‌ مثال، یک کارخانه تولید نوشیدنی ممکن است از یک CRM برای ردیابی فروشگاه‌های مختلفی که به آن‌ها خدمات می‌دهند استفاده کند. کارخانه تولید نوشیدنی می‌تواند از مکانیسم‌های خودکار در این نرم‌افزار برای اطلاع‌ رسانی به فروشگاه‌ها در مورد تولید فصلی که ممکن است متناسب با شرایط خاص تغییر بکند، استفاده کند یا خریداران خاصی را به رویدادهایی ویژه در محل کارخانه دعوت کند.

نرم افزار CRM کاملاً ارزش تلاش فروش و جلب رضایت مشتری را دارد. راهکارهای نرم‌افزاری مدرن CRM با متمرکز کردن اطلاعات لازم و آسان‌تر کردن دسترسی به اطلاعات مربوطه با استفاده از چند کلیک ساده، یکنواختی فرایند و پراکندگی دسترسی به اطلاعات را از بین برده است.

بهترین نرم‌افزارهای CRM

نرم افزارهای CRM متعددی وجود دارد. برای درک بهتر چشم‌انداز CRM به جدول جامع زیر نگاهی بیندازید.

 

 

Salesforce

HubSpot

Microsoft Dynamic

Zendesk

Zoho

Apptive

amoCRM

 

E:\الهه\CRM\x-pictures\salesforce-logo-45.jpg

E:\الهه\CRM\x-pictures\hubspot-logo-45.jpg

E:\الهه\CRM\x-pictures\microsoft-dynamics-logo.jpg

E:\الهه\CRM\x-pictures\zendesk-logo-45p.jpg

E:\الهه\CRM\x-pictures\zoho-logo-45.jpg

E:\الهه\CRM\x-pictures\apptivo-logo-45.jpg

E:\الهه\CRM\x-pictures\amocrm-logo-45.jpg

محدودیت داده در طرح اصلی

612 MB/user

5 document

10GB + 5GB/20 users

Unlimited

1 GB base + 512 MB/user

3GB/User

200 MB/user

یکپارچگی با ایمیل

یکپارچگی با شبکه‌های اجتماعی

-

کمپین بازاریابی

درک آسان بصری

-

-

API

open

Limited

Limited

open

Limited

Limited

open

پشتیبانی ایمیل

-

پشتیبانی گفت‌وگوی زنده

-

-

پشتیبانی تلفنی

آموزش رایگان

ارزان‌ترین طرح (کاربر / ماه)

25$

50$

+80$

89$

12$

8$

15$

گران‌ترین طرح (کاربر/ماه)

300$

1200$

255$

149$

100$

20$

45$

نظر نهایی

به دلایل قانع‌کننده‌ای یک رهبر بازار شناخته‌شده است

یک سیستم CRM قوی با یک‌لایه رایگان جذاب

یک پلت فرم قوی CRM که به طرز درخشانی با محصولات مایکروسافت یکپارچگی دارد

یک ابزار ارزان و ساده CRM که می‌تواند با افزونه‌ها و برنامه‌های دیگر ترکیب شود.

انعطاف‌پذیر، کاربر پذیر و مؤثر، با برنامه‌های کم‌قیمت شروع می‌شود

سطح پایین اما یک پلتفرم CRM عالی است

بصری و ساده، مجموعه CRM است که شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد

 

بسیاری از افراد با مجموعه ویرایش اسناد آنلاین Zoho آشنا هستند، اما این شرکت دارای یک پلت فرم محبوب نرم‌افزاری CRM است. ابتدایی‌ترین پیشنهاد پرداختی آن شامل داده‌های تماس با مشتری داخلی، وظایف، رویدادها، گزارش تماس، پیگیری سرنخ و پیش‌بینی فروش است. سطح با قیمت بالاتر شامل ویژگی‌های اضافه مانند یک دستیار اتوماتیک تعاملی، یکپارچه‌سازی ایمیل و سطح بیشتری از سفارشی‌سازی است. یک گزینه رایگان هم دارد که دارای امکانات محدودی است.

Salesforce بدون شک بزرگ‌ترین نام در نرم‌افزار CRM است. گرچه شاید اولین نفری نبوده که وارد بازار شده، اما قطعاً مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری را Salesforce در جریان کار وارد کرد. پیشنهاد اصلی این شرکت شامل وظایف، راهنما، حساب‌ها، مخاطبین، یادداشت‌ها، پرونده‌ها، ردیابی تماس و موارد دیگر است. Salesforce به‌ جز پیشنهاد CRM خود دارای تعدادی سرویس اضافی است. این سرویس‌ها شامل مدیریت کمپین‌ها و تجارب خرید شخصی است. یک پیشنهاد کامل ارائه می‌دهد و در حال حاضر رهبر فعلی CRM است.

Salesforce در واقع چنان نام بزرگی است که وسوسه‌ای در شما برای مشاهده آن به‌ عنوان تنها برند در شهر به وجود می‌آورد. البته که تنها گزینه شما نیست، انتخاب های بسیار خوب دیگری به عنوان جایگزین برای Salesforce وجود دارد و مسئله مهم انتخاب بهترین نرم‌افزار متناسب با نیازهای شغلی شماست.

HubSpot با ارائه CRM خود به‌ صورت رایگان و سپس نیاز به اشتراک‌های پولی برای پشتیبانی از خدمات CRM موسوم به hub، تقریباً از رویکرد freemium استفاده می‌کند. این خدمات مکمل مشابه Salesforce هستند و سایر جنبه‌های تجارت شما از جمله بازاریابی، فروش و خدمات را پشتیبانی می‌کنند. حتی این خدمات premium در HubSpot دارای پیشنهادهایی رایگان هستند، اما اگر خدمات خاصی را درخواست بدهید با افزایش قیمت روبرو خواهید شد. به‌ عنوان‌ مثال مرکز فروش (موسوم به sales hub) قابلیت ایجاد الگو ایمیل سفارشی را در بخش پولی خود ارائه می‌دهد؛ یعنی اگر بخواهید الگوی ایمیل سفارشی مختص به خودتان را طراح کنید باید هزینه پرداخت کنید.

اگر مایکروسافت به یک ایده کسب‌وکاری توجه نشان ندهد، قطعاً مناسب هیچ کسب‌وکاری نیست. ناشر ویندوز یک راه‌کار CRM به نام Microsoft Dynamics ارائه داده است. مزیت پیشنهادی مایکروسافت این است که می‌تواند به‌طور یکپارچه با سایر نرم‌افزارهای مایکروسافت از ایمیل تا هدست های واقعیت افزوده HoloLens این شرکت که احتمالاً قبلاً استفاده ‌کردید، ادغام شود. همچنین از رابطی استفاده می‌کند که برای کاربران دیگر نرم‌افزارهای مایکروسافت آشنا است.

اگر تاکنون مجبور شده باشید با نماینده خدمات مشتری به‌صورت آنلاین تماس بگیرید، احتمالاً آن شرکت از نرم‌افزار Zendesk برای پشتیبانی مشتری استفاده می‌کند. اگرچه Zendesk به معنای دقیق یک پلتفرم CRM نیست، اما برخی از شرکت‌ها از این سیستم می‌توانند استفاده کنند زیرا اطلاعات تماس مشتری را در خود جای می‌دهد، به‌ طوری‌ که می‌توان از تیکت های پشتیبانی به‌عنوان وظایف (tasks) استفاده کرد و فضای لازم برای ارسال یادداشت را فراهم کرد و برای کارمندان فرستاد. Zendesk می‌تواند با سایر پلتفرم‌های CRM مانند Salesforce و Zoho ادغام شود. این شرکت اخیراً Base CRM و شرکت پشتیبان آن را خریداری کرده است و این احتمال وجود دارد که Base در ماه‌های آینده با Zendesk ادغام بیشتری ایجاد کند.

درنهایت، معرفی بهترین نرم‌افزارهای CRM ما با Apptivo به پایان می‌رسد. تمرکز این شرکت به‌عنوان پلتفرم CRM برای مشاغل کوچک و متوسط است. این نرم‌افزار، تولید سرنخ ایمیل، تبدیل سرنخ و یک رابط قابل سفارشی‌سازی ارائه می‌کند. همچنین با بسیاری از سرویس‌های معروف ازجمله G Suite گوگل برای کسب و کارها، Microsoft Office 365 و Slack ادغام می‌شود و دسترسی به داده‌های شما از CRM Apptivo را آسان می‌کند.

CRM برای شرکت‌های کوچک و متوسط

آیا نرم‌ افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب‌وکار کوچک شما مناسب است؟

اگر در سازمان‌دهی داده‌های مشتریان خود مشکلی دارید یا احساس می‌کنید آن‌ طور که باید با مشتریان خود ارتباط برقرار نمی‌کنید، احتمالاً پاسخ این سؤال مثبت است.

ایده اصلی استفاده از نرم‌افزار CRM پیگیری همه فرصت‌ها است، چه این فرصت منجر به کسب‌وکاری جدید شود، چه ایجاد قراردادهای مداوم مشتری یا گرفتن اطلاعات تماس باشد. به‌ این‌ ترتیب، می‌توانید درک بهتری از نیازهای مشتری خود داشته باشید زیرا تمام داده‌ها در مقابل شما هستند.

همینطور نرم افزار CRM به شما کمک می‌کند تا درک درستی از نحوه برقراری ارتباط با افراد داشته باشید، زیرا می‌توان سابقه مکالمه آن‌ها را ضبط و در دسترس همه قرار داد، از فروشندگان گرفته تا بخش خدمات مشتری.

آیا می‌توانید از CRM رایگان استفاده کنید؟

این روزها می‌توانید از هر محصول نرم‌افزاری نسخه رایگان دریافت کنید و نرم‌افزار CRM نیز از این قاعده مستثنا نیست.

ممکن است وسوسه‌ انگیز باشد که نسخه رایگانی را انتخاب کنید که تمام ویژگی‌های اصلی را در یک پلتفرم CRM ارائه می‌دهد. بااین‌حال، این انتخاب خاص و عاقلانه‌ای نیست.

یک سرویس CRM کلیه داده‌های مربوط به پایگاه مشتری شما را میزبانی خواهد کرد. این چیزی نیست که بخواهید به هر کسی بسپارید و پرداخت هزینه یک سرویس مسئولیت آن را به عهده ارائه‌ دهنده خدمات می‌گذارد که ممکن است در سطح خدمات رایگان، شرکت ارائه‌دهنده چنین مسئولیتی را به عهده نگیرد.

با خدمات پولی اغلب ویژگی‌های پیشرفته و انعطاف‌پذیری بیشتری برای سفارشی کردن محصول برای نیازهای خاص شما فراهم می‌شود. اگر واقعاً می‌خواهید تجارت خود را متحول کنید، یافتن یک راه‌کار CRM متناسب با بودجه شما اغلب انتخاب بهتری نسبت به گزینه‌های کاملاً رایگان است.

  • امید فاضلی
  • ۰
  • ۰

تنها یک دلیل وجود دارد که CRM به یک صنعت 55 میلیارد دلاری تبدیل بشود: این نرم‌افزارها برای مدیریت مؤثر فرایند فروش داخلی، راضی کردن مشتریان و بهبود روابط، سنجش و گزارش دهی فعالیت‌های فروش موفق ضروری هستند.

نرم‌افزار CRM چیزی فراتر از یک فهرست مخاطبین است. نرم‌افزار Enterprise CRM تیم‌های مختلف سازمان شما را قادر می‌سازد تجربه خریدار و مشتری یکپارچه را تضمین کرده و به هدف خود برسید.

اما اگر به دنبال بهترین نرم افزار CRM می‌گردید، باید بگویم که در اشتباه هستید؛ هر کسب‌وکاری شیوه اجرای متفاوتی دارد و یک نرم‌افزار CRM که شما انتخاب می‌کنید باید با فرایندهای کاری کسب‌وکار شما هماهنگ باشد.

انتخاب بهترین نرم‌افزار CRM سازمانی متناسب با کسب‌وکار شما کدام است؟

برای کمک به شما در محدود کردن گزینه‌های انتخاب نرم افزار CRM مناسب برای کسب‌وکارتان، در این مقاله برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های اصلی را بیان خواهیم کرد.

استفاده آسان

نرم‌افزار CRM سازمانی (CRM Enterprise) به‌عنوان پایگاه اصلی کارکنان و نمایندگان فروش عمل می‌کند تا برای ثبت معاملات و مدیریت لوله فروش آن‌ها به کار گرفته شود. اگر این ابزار دست‌وپا گیر و پیچیده است یا کار با آن دشوار باشد، احتمال استفاده صحیح از آن کمتر خواهد بود و کارایی، دقت داده و ROI شما را پایین می‌آورد.

بسته به پیچیدگی فراینده های فروش و ظرفیت فنی تیم شما، سهولت استفاده از این نرم‌افزار فاکتور بسیار مهمی است. برای تعیین سطح مناسب کاربرپسندی، در نظر داشته باشید که چه کسی از CRM استفاده می‌کند، روند فروش شما چقدر پیچیده است و سرویس‌دهی نرم‌افزار چقدر دشوار است.

 

بیشتر بخوانید : 

 

یکپارچه‌سازی

یکپارچه‌سازی یک مؤلفه مهم در هر نوعی از نرم‌افزار CRM سازمانی است. تیم شما برای اجرای مؤثر ممکن است به سیستم‌ها و ویژگی‌های مختلفی نیاز داشته باشد. اگر نمی‌توانید یک نرم‌افزار CRM پیدا کنید که شامل همه آن‌ها باشد، حداقل باید یک نرم‌افزار سازگار با چند سیستم پیدا کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر تیم شما به‌طور منظم از ZenDesk برای ارسال تیکت استفاده می‌کند، باید بتوانید تمامی اطلاعات لازم را به‌آسانی در نرم‌افزار CRM خود جمع‌آوری کنید. اگر تیم بازاریابی شما بر اساس اطلاعات تماس مشتریان آن‌ها را بخش‌بندی می‌کند، پس باید CRM با تمامی پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی که استفاده می‌کنید ادغام شود.

گردش کار و تأییدیه

یک نرم‌افزار CRM سازمانی پیدا کنید که جریان کار شما را ساده‌تر کند و مدیریت سرنخ و فروش را آسان‌تر نماید. این پلتفرم باید از لحظه شروع معامله تا لحظه امضای مشتری در پایان کار، به‌صورت end-to-end و بصری باشد.

هرگونه اطلاعات که به‌صورت دستی وارد سیستم شده ممکن است از طریق گردش کار و اتوماسیون حذف شود که زمان فروش بیشتری را برای نمایندگان فروش شما آزاد می‌کند و اصطکاک در نقش آن‌ها را از بین می‌برد. بسیاری از گردش کارها برای ورود خودکار اطلاعات و اطمینان از یکپارچگی داده‌ها در نظر گرفته شده است.

در CRM، شما باید بتوانید هرگونه تماس، ایمیل یا تعامل دیگری که تیم فروش شما با سرنخ‌ها و مشتریان دارد، ضبط کنید. نمایندگان فروش باید بتوانند برای پاسخگویی به سؤالات رایج مشتری، تأیید تخفیف‌ها یا پیگیری وضعیت معاملات، به‌راحتی به کار برگ جدول‌ها یا رونوشت‌های مربوط به آن‌ها دسترسی داشته باشند. اگر تأییدیه و امضاها را از طریق پلتفرم‌هایی مانند DocuSign  یا Salesforce  جمع می‌کنید، پس این سیستم‌ها نیز باید به‌راحتی در CRM ادغام شوند.

قابلیت‌های گزارشگری

CRM در هسته اصلی خود، یک پایگاه داده است و مانند هر پایگاه داده‌ای نیاز به سازمان‌دهی، پالایش کردن، تجزیه‌وتحلیل و گزارش دهی در مورد آن داده‌ها دارد. با داشتن اطلاعات دقیق و یک سیستم گزارشگری مؤثر، می‌توانید موفقیت شرکت خود را بسنجید و استراتژی خود را مطابق با آن بهینه کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک شرکت نرم‌افزاری هستید، ویژگی‌های گزارشگری CRM شما را قادر می‌سازد تا نرخ ریزش و تعامل مشتری را اندازه‌گیری کنید.

نرم افزار CRM را طبق قابلیت گزارش دهی یا ادغام متناسب با نیازهای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. در حالت ایدئال، سیستم گزارش دهی به شما این امکان را می‌دهد تا بخش‌هایی سفارشی برای ره‌گیری، گزارش دهی متقابل و محاسبه تخصیص درآمد ایجاد کنید، اما اگر برای آنالیز از ابزارهای BI استفاده می‌کنید تا زمانی که CRM شما در آن ادغام شده است لزوماً نیازی به تهیه گزارش روی CRM نخواهید داشت.

سفارشی‌سازی

CRM یک پایگاه داده رابطه‌ای است. انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری CRM به خاطر توانایی آن در ترکیب انواع مختلف داده است.

در مورد نرم‌افزار CRM مناسب کسب‌وکار شما، سفارشی‌سازی بسیار مهم خواهد بود. راه‌کارهای نرم‌افزاری CRM متنوعی برای صنایع مختلف در دسترس است و حتی در این صنایع، هر کسب‌وکار متفاوت عمل می‌کنند. بسته به اینکه کسب‌وکار شما چیست نیاز به بخش های سفارشی، فیلترها، فیلدها و قابلیت‌های گزارشگری برای شما متفاوت خواهد بود.

نیاز تیم‌های مختلف خود را در نظر بگیرید و در مورد سطح سفارشی‌سازی لازم برای فرایندهای CRM تصمیم‌گیری نمایید. برای مثال، قابلیت ایجاد نماهای مخاطب سفارشی که امکان تنظیم مجدد ویژگی‌ها بر اساس هر کاربر را دارد، می‌تواند بسیار سودمند باشد زیرا اطلاعاتی که برای هر نماینده فروش مهم است با مهم‌ترین موارد برای مدیریت رضایت مشتری (CSM) متفاوت می‌باشد.

مقیاس‌پذیری

اگر می‌خواهید مقیاس بندی کنید، هر تصمیم شغلی که می‌گیرید باید با توجه به آینده سازمان گرفته شود و نرم‌افزار CRM سازمانی شما نیز از این قاعده مستثنا نیست. نیازهای کسب کارتان را در مقایسه با اهداف بلندمدت خود بسنجید و نرم‌افزار CRM را انتخاب کنید که هم‌زمان با کسب‌وکار شما رشد کند و در جهت مخالف شما نباشد.

توجه داشته باشید، برای تعیین اینکه کدام نرم‌افزار CRM برای شرکت شما بهترین است، باید فاکتورهای مهم شرکت خود را شناسایی کرده و ابزارهای مختلف را بر اساس آن‌ها ارزیابی کنید.

 

  • امید فاضلی
  • ۰
  • ۰

مزایای CRM ابری

هنگامی که قراردادی را می‌بندید و تجربه‌های بی‌نظیری به مشتری ارائه می‌دهید، CRM سازمانی مدرن که تمام جنبه‌های اطلاعات مشتری را در یک مکان واحد جمع کند، از اهمیت زیادی برخوردار است. CRMهای مدرن تنوع زیادی دارند که خدمات و قابلیت‌های بسیاری به کسب و کارها در هر شکل و اندازه‌ای ارائه می‌دهند. یکی از انتخاب‌ها CRM ابری است؛ زیرا این بسته تعدادی از قابلیت‌ها‌ی مورد نیاز برای رقابت با آخرین ویژگی‌ها و تکنولوژی را ارائه می‌دهد.

 

CRM ابری چیست؟

 

CRM تحت فضای ابری (یا CRM ابری) نرم افزار CRM است که روی cloud میزبانی می‌شود. از هر دستگاهی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد و کاربران را قادر می‌سازد تا همزمان به همان اطلاعات دسترسی داشته باشند. با ارائه دسترسی فوری به بینش‌های لحظه‌ای real-time   insights، به شما امکان می‌دهد فرآیندهای حیاتی مانند تعیین صلاحیت سرنخ‌ها، بستن قرارداد‌های فروش و اطمینان از خدمات بهتر به مشتری را خودکار کنید تا نرخ نگهداشت مشتری افزایش یابد.

 

تفاوت آن با سایر CRMها چیست؟

 

CRM ابری از بسیاری جهات با CRMهای سنتی و در محل (on-premises) متفاوت است. این تفاوت‌ها شامل موارد زیر است:

 

سیستم‌های مرسوم CRM تحت وب از لحاظ معماری پیچیده بوده و نصب و اجرای آن‌ها معمولاً زمان زیادی می‌برد. از طرف دیگر می‌توان CRM ابری را خیلی سریع نصب کرد و سازمان‌ها می‌توانند تقریباً بلافاصله از امکانات آن استفاده کنند.

CRMهای ابری همه‌ی ابزارها را در فضای ابری میزبانی می‌کنند، اما CRMهای تحت وب معمولاً بر روی سرورهای شرکت شما میزبانی شده و توسط بخش IT شما مدیریت می‌شوند.

 

به روزرسانی، نگهداری و ذخیره سازی اپلیکیشن CRM ابری توسط خود ارائه دهنده سرویس CRM ابری انجام می‌شود‌، در حالی که CRM در محل، توسط بخش IT داخلی اداره می‌شود که مسئول بروزرسانی‌ها، شخصی سازی، مدیریت سیستم و نگهداری است.

 

 

برخلاف CRM سنتی، استفاده از CRM تحت فضای ابری آسان است و دسترسی همزمان به اطلاعات مهم را در سراسر چرخه فروش فراهم می‌کند.

CRM ابری بسیار مقرون به صرفه است و هزینه‌ی پیش پرداخت جزئی دارد؛ در مقابل، CRM سنتی نیاز به سرمایه گذاری ثابت اولیه بیشتری دارد.

با استفاده از سیستم‌های CRM تحت وب، دسترسی به سیستم فقط در ساعات کاری از یک سیستم در داخل شرکت امکان پذیر است. با این وجود CRMهای ابری در هر زمان وهر مکان دسترسی به اطلاعات مهم را فراهم می‌کنند تا سازمان‌ها بازده فرآیند را بهبود ببخشند.

 

اکثر سیستم‌های CRM سنتی، سیستم‌هایی مستقل با قابلیت تلفیق بسیار ضعیف هستند. از طرف دیگر سیستم‌های CRM ابری، قابلیت تلفیق قدرتمندی با چندین محصول ثالث را ارائه می‌دهند بنابراین به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا پیوسته چندین کار را به راحتی در چندین بخش انجام دهند.

 

برترین مزایای CRM ابری

 

1. نصب آسان

 

یک ترس ریشه دار در اکثر سازمان‌ها این است که نصب CRM یک فرایند طولانی و پیچیده است، اما وقتی صحبت از CRM ابری می‌شود این موضوع دیگر صحت ندارد. CRM تحت فضای ابری مدرن می‌تواند در کمترین زمان فعال شود؛ تمام آنچه شما احتیاج دارید؛ اتصال به اینترنت است. 

 

پس از ورود به سیستم، می‌توانید بلافاصله استفاده از این نرم افزار را شروع کرده و از قابلیت‌های آن نهایت استفاده را ببرید. لازم نیست سخت افزار راه اندازی کنید، هزینه تعمیر و نگهداری سرور و نرم افزار را بپردازید، متخصص IT در محل به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته داشته باشید یا نگران نصب‌های پیچیده، انتقال داده‌ها یا حتی به روزرسانی باشید، همه‌ی اینها توسط  ارائه دهنده خدمات CRM ابری شما انجام می‌شود.

 

2. قابل دسترس در هرکجا و هر زمان

 

برخلاف سیستم‌های سنتی CRM در محل که فقط در اداره و در طول ساعات کار به آن قابل دسترس هستند، دسترسی شبانه روزی بدون شک بزرگترین مزیت CRM ابری است. CRM تحت فضای ابری با ارائه دسترسی از هر مکان  به سیستم - در دفتر یا راه خانه و با هر دستگاهی - دسکتاپ، لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت، تیم‌های مختلف را قادر می‌سازد تا  اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند و در نهایت  بازده فرآیند کسب و کار را بهبود ببخشند. 

 

از برقراری تماس فوری فروش در حین حرکت، تا اصلاح پیشنهاد فروش، یافتن سریع شماره تلفن مشتری بالقوه یا ارسال ایمیل به مدیر هنگامی که در دفتر کار حضور ندارید، CRM ابری دسترسی بی وقفه و شبانه روزی به پایگاه داده متمرکز فراهم می‌کند.


 

3. مقرون به صرفه

 

اساسی‌ترین سرمایه گذاری سیستم‌های CRM سنتی، هزینه‌های سرمایه اولیه  بود اما دیگر چنین نیست. مانند سایر ابزارهای ابری، CRMهای ابری نیز با مدل اشتراک پرداخت به محض استفاده کار می‌کنند.

 

 CRMهای ابری با حداقل سرمایه گذاری اولیه، احتمال ریسک را کاهش می‌دهند و سازمان‌های کوچکتر را قادر می سازد زودتر به مقیاس اقتصادی برسند.

از آنجایی که مشاغل کوچک، مبالغ زیادی را برای یک سیستم سازمانی اختصاص نمی‌دهند، این اقساط منظم کوچکتر به آن‌ها کمک می‌کند تا از بسیاری از قابلیت‌های موجود استفاده کنند در حالیکه  درآمد کل شرکت را افزایش می‌دهند.


 

4. امنیت

 

بر خلاف تصور که ابزارهای ابری چندان ایمن نیستند، شرکت‌هایی که CRM تحت فضای ابری ارائه می‌دهند، امنیت را بسیار جدی می‌گیرند. CRMهای ابری با استفاده از سیاست های پیشرفته پشتیبانی خودکار و برنامه‌های قوی بازیابی اطلاعات، امنیت سایبری را به سطح کاملا جدیدی می‌رسانند. علاوه بر این با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای و گذرواژه‌های قوی، نیازی مهم برای سازگاری با مقررات عمومی حفاظت از داده (GDPR)، می توانید امنیت و حفاظت داده‌ها را بهبود ببخشید.

 

5. انعطاف پذیر

 

با وجود سازمان‌های مختلف که نیازهای CRM متفاوتی دارند، CRM ابری ابزاری را ارائه می‌دهد که می‌تواند دقیقاً متناسب با نیازهای شما تنظیم شود. در حالی که مشاغل کوچک می‌توانند با حداقل ویژگی‌ها شروع به کار کنند تا در کار فعلی به آن‌ها کمک کند، می‌توانند همزمان با رشد بیزنس خود، ظرفیت بیشتر، ویژگی‌های جدید و ماژول‌های پیشرفته را اضافه کنند. CRM‌های ابری را می‌توان بلافاصله به روز کرد تا نیازهای جدید شما را برآورده کند. علاوه بر این، CRM  ابری با ارائه دسترسی 24 ساعته و 7 روز هفته به سیستم، به کارکنان امکان انعطاف پذیری و آزادی عمل در هر زمان و هر مکان را می‌دهد.

 

6. تلفیق آسان

 

محصولات سنتی و مستقل معمولاً نمی‌توانند انعطاف پذیری و تلفیقی را که تقاضای بیشتر تیم‌هاست، ارائه دهند. این امر به ویژه در یک فضای کسب و کار کوچک که تبادل اطلاعات بین فناوری‌های موجود در درجه اول اهمیت است، صدق می‌کند. CRM ابری می‌تواند به راحتی با سایر برنامه‌ها و نرم افزارها، مانند email client ها و ابزارهای بهره وری، سازگار شود و شما وظایف را به صورت یکپارچه انجام دهید و دید end-to-end به کل فرآیند فروش دست پیدا کنید.


 

نرم افزاری که با شما رشد می‌کند

 

ابزارهای ابری همان چیزی است که سازمان‌ها را قادر می‌سازد تجربه‌ای عالی به مشتری ارائه دهند.CRM ابری به شما کمک می‌کند تا بانک اطلاعاتی مشتریان شما، متمرکز شده و فرایندهای کلیدی را به صورت خودکار فراهم کند و تا بتوانید به بینش‌های لحظه‌ای (real-time insight) دسترسی فوری داشته باشید و دیدی جامع از تعاملات با مشتریان به دست آورید.

 

مزایای CRMهای مبتنی بر ابر بسیار زیاد است: دسترسی مداوم به اطلاعات دارید، نصب آن‌ها آسان است، مقرون به صرفه، ایمن و انعطاف پذیر هستند، و چندین گزینه تلفیق ارائه می‌دهند.

 

 

  • امید فاضلی